*Resultater kan variere fra person til person

“Påtænker du at starte træning hos Randløv og Boesen, så bringer jeg lige en advarsel!” – Anonym
“Påtænker du at starte træning hos Randløv og Boesen, så bringer jeg lige en advarsel!” – Anonym

Start 16. marts: vægt kg 119,1
Slut 3. Juli: vægt kg 99,6

Påtænker du at starte træning hos Randløv og Boesen, så bringer jeg lige en advarsel. Det er hårdt som ind i helvede. Du får ondt alle vegne. Du mister evnen til at synes om mad med kulhydrater, og på længere sigt vil din hjerne sortere al mad med kulhydrater fra, så du kun kan se kød og grove grønsager. Og ikke mindst – din weekendfornøjelse med misbrug af god rødvin ødelægges. Du må sige farvel til dit liv som sofakartoffel.

Velkommen til livet som bøf. Du kan nu glæde dig over, at du kan klippe negle på tæerne, uden at maven klemmes sammen i krampe. Pludselig rejser du dig med lethed, og du sidder ubesværet på hug i lang tid. Du køler hurtigere af efter anstrengelser, sveder mindre, og du begynder at fryse mere. Du vil også opleve, at dobbelthagen ikke forfølger dig, hver gang du flytter hovedet, og at maven ikke slår dig i hovedet, hvis du hopper – hvilket var en aktivitet, du tidligere omhyggeligt undgik. Dit bælte kan nu spændes adskillige huller ind og bukserne bliver større og større. To fyldte Nettoposer er intet i forhold til ”farmerwalking” med 32 kg i hver hånd, og smerten i ryggen, hver gang du bøjede dig ned i længere tid, er væk. Du skal dog ud at købe nyt tøj, og det tøj, der ligger i bunden af klædeskabet, og som du ikke i utopiske drømme havde forestillet dig, at du nogensinde kunne passe. Det sidder nu perfekt – dog er de orange/brune skjorter med de store flipper stadig ikke et hit, så ud med dem.

Du vil også opleve, at din tankegang ændrer sig. I starten sender idéen om en ostemad på nyristet brød et sultskrig ned i maven. Og du tænker, at den tomme utilfredsstillede fornemmelse, der er efter hvert måltid med kød og grøntsager, umuligt kan udholdes på længere sigt. Men det ændrer sig efter en månedstid. For nu begynder du at tænke: ”Hold da op, hvordan kan jeg resten af mit liv sørge for at have det lige så godt, som jeg har det nu? Åh nej – falder jeg tilbage til livet som sofakartoffel? Hvordan holder jeg fast i min stærke krop og veltilpashed? Svaret er enkelt: ”Du skal bare fortsætte med stort set den samme kost, dog med en ostemad og et glas rødvin i ny og næ, og så skal du træne regelmæssigt, løbe, cykle, eller hvad du nu vil/kan.

Kost- og træningsprogrammet er ikke en tidsbegrænset stramop-periode. Det er starten på dit nye liv. Det er en tilstand, du skal søge at være i hele tiden. Tilstanden skal glide ind i din hverdag, dine vaner og dine værdier. Lykkedes det ikke, så er det tilbage i træningssalen med smalkost og tunge vægte. Det gælder dit liv – dit gode liv.
Af: Søren V., København K.