weight-loss-scale-1

For et etablere et vægttab gennem kost, så skal du.:

1. Have en smule underskud i energiregnskabet (enten via kost eller via træning)

2. Have kontrol over dine hormoner

Sult skal være kontrolleret. Det er ikke meningen du skal være sulten i et succesfuldt vægtabsforløb. Energien skal være høj og stabil. Er den ikke det, så spiser du for lidt.

Er der nogle fødevarer der magisk får dig til at tabe fedt? Desværre ikke. Der bruges rigtig mange markedsføringskroner på at reklamere få diverse superfoods og sundhedsanprisende fødevarer med ‘fedtforbrændende egenskaber’. Det er spild af penge – for de virker ikke.

Sørg for at have basis i orden – og du er allerede godt på vej;
din generelle kost skal være bygget op omkring sunde fødevarevalg.

Når det så er sagt, så er her 3 nemme tips til små ændringer du kan lave for at optimere dit fedttab:

– Morgenmaden skal indeholde protein, fedt og frugt. Optimalt set kød, fisk, men en smootie med proteinpulver kan også gøre det.

– Frokosten; Drop sandwichen og brødet, og spis salaten i stedet

– Aftensmad; Erstat størstedelen af din ris og pasta med grøntsager i stedet.

God fornøjelse – og god weekend!

//Søren